2018. április 9., hétfő

Tavaszi szünet V. utolsó napok

 A szombatunkat Reykjavikban töltöttük. Volt időnk reggel sokáig pihenni, kényelmesen reggelit/ebédet készíteni, majd délután Örkénnyel elindultunk a városba sétálgatni. Megmutattam neki mindent, amit eddig megismertem a városból. Elmentünk a bolhapiacra, sétáltunk a kikötőnél, végül a Hallgrímskirkja tetejére mentünk fel, megnézni felülről is a várost. Kicsit borongós nap volt, de legalább nem esett az eső, és nem fújt a szél sem, így órákat tudtunk sétálni keresztül-kasul.
Reykjavik 
Izland rabul ejtett 💚





utcakép


bolhapiac

bolhapiac, Örki megkóstolja a rothasztott cápahúst
spoiler: borzasztó íze van

Viking utcazenész




















Vasárnap délután Örki és Szonja is hazautazott.😢 Mivel Fruzsi és Máté hétfő hajnalban két napra, északra utaztak, így mi Dorkával húsvéthétfőn sokáig aludtunk, aztán reggelire kibontottuk a húsvéti csokitojást. Az itteni gyerekek ezt szokták kapni húsvétra. Ezeket a csokitojásokat árulják a boltokban különböző méretekben. a 80 grammostól az 1 kg-s tojásig van minden méretben. Ököllel kell feltörni, és a belseje tele van kis csokikkal, cukorkákkal, izlandi közmondással. A mienkben gumicukor volt, és mazsolás illetve medvecukros csokigolyó. A medvecukor itt nagyon népszerű, minden csokit azzal töltenek meg, és múltkor az iskolában is azt kaptak a gyerekek. Az "L" hangot tanulták, és a medvecukor itt Lakkrís, úgyhogy mindenkinek adtak is. Engem is megkínáltak, nekem meg nem volt szívem megmondani, hogy szörnyű íze van a nemzeti édességüknek, úgyhogy mosolygova kivettem a legkisebb darabot, és próbáltam rágás nélkül lenyelni.😃 De csokiban már egészen megszoktam az ízét, ugyanis bárhol, ahol van csoki kóstoló, ott meg is kóstolom.
 Később elkezdett szakadni a hó, úgyhogy hónyuszit építettünk az egyetem kertjében.



tele édességgel



Ekkora hó esett
hóangyal készül

annyira tapadt a hó, hogy olyan volt hógolyót görgetni,
mintha egy szőnyeget tekernénk fel

kész a nyuszkó

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése