2018. ĂĄprilis 7., szombat

Tavaszi szĂŒnet IV.

Az utolsĂł utazĂłs napunkon mĂĄr csak öten mentĂŒnk, mert Dorka korĂĄbban lĂĄtta ezeket a helyeket, Ă­gy Ƒ mĂĄs programot talĂĄlt magĂĄnak. CsĂŒtörtök este felvettĂŒk az autĂłt, Ă©s mĂĄsnap korĂĄn elindultunk.
ElsƑkĂ©nt kĂ©t vĂ­zesĂ©st nĂ©ztĂŒnk meg, amibƑl az egyik nagyon hĂ­res. Ez a buszos, szervezett tĂșrĂĄkban is jelen van, viszont van egy mĂĄsik is tƑle nem messze, ami sok ember figyelmĂ©t elkerĂŒli.
Az elsƑ a Seljalandsfoss-vĂ­zesĂ©s, ami amiatt is nagyon jĂł Ă©lmĂ©ny volt, mert be lehetett mögĂ© sĂ©tĂĄlni. CserĂ©be rendesen vizesek lettĂŒnk, mire kijöttĂŒnk a mĂĄsik oldalĂĄn, de azĂ©rt a lĂĄtvĂĄnyĂ©rt mindenkĂ©pp megĂ©rte. RĂ©gĂłta szerettem volna mĂĄr olyan vĂ­zesĂ©shez menni, ami mögĂ© is be lehet menni.
jobb olalt lehetett felsĂ©tĂĄlni, hogy a vĂ­zesĂ©s mögĂ© kerĂŒlhessĂŒnk


hĂĄtulrĂłl


hĂĄtulrĂłl



A mĂĄsik  a GljĂșfrabĂși-vĂ­zesĂ©s volt, nagyjĂĄbĂłl 5 perc sĂ©tĂĄra SeljalandfosstĂłl. A vĂ­zesĂ©s egy barlangszerƱ hasadĂ©kba zuhan. A bejĂĄrata keskeny, Ă©s nem is Ășt vezet be hozzĂĄ, hanem a vĂ­zbƑl kiĂĄllĂł kövekre lĂ©pre lehet haladni (közben remĂ©nykedni, hogy Ă©pp nem jön majd szembe senki, de ezt nem lehetett elƑre lĂĄtni a benyĂșlĂł sziklĂĄk miatt). Akinek lecsĂșszott a lĂĄba, bokĂĄig merĂŒlt a vĂ­zben. Én nem is sĂ©tĂĄltam be a vĂ©gsƑ pontig, mert kezdtem nagyon vizes lenni, Ă©s sokan is ĂĄlltak a sziklĂĄn, Ășgyhogy fĂ©lĂșton egy bemĂ©lyedĂ©snĂ©l megpihentem, Ă©s visszafordultam.

bejårat a vízeséshez.
håttérben a vízesés

Eddig sétåltam be.
Mårmint ahonnan a képet csinåltam.







ElmentĂŒnk a SĂłlheimajökull gleccserhez is, de pont olyan idƑt fogtunk ki, amikor nem adott akkora Ă©lmĂ©nyt szĂĄmunkra. SzĂ©pnek szĂ©p volt, sĂ©tĂĄltunk egy keveset mĂ©g, de nem ez volt a nap fĂ©nypontja.

Innen a SkĂłgafoss-vĂ­zesĂ©shez mentĂŒnk, ami Izland legnagyobb vĂ­zesĂ©se. Ennek a tetejĂ©hez lehetett felmĂĄszni, több, mint 420 lĂ©pcsƑ vezetett fel (megszĂĄmoltam). A vĂ­zesĂ©s 60 m magas, Ășgyhogy olyan volt, mintha a 20. emeleten ĂĄlltunk volna ki az erkĂ©lyre. 





a vĂ­zesĂ©s tetejĂ©n, Örkit fotĂłzva





Ăștközben megĂĄlltunk ennĂ©l a
hĂĄzikĂłnĂĄl


Ă©s Ă­gy kĂ©szĂŒlt a fenti kĂ©p






izlandi lovakkal barĂĄtkoztunk

Erre napra jutott VĂ­k vĂĄros (melletti?) fekete homokos tengerpartja, amit egĂ©sz hĂ©ten nagyon vĂĄrtam. A parkolĂł utĂĄn több tĂĄbla figyelmeztet arra, hogy a hullĂĄmok nagyon szeszĂ©lyesek lehetnek, Ă©s többen meghaltak mĂĄr. EzekrƑl a halĂĄlesetekrƑl kĂŒlön leĂ­rĂĄsok vannak a tĂĄblĂĄn. KĂ©rik a lĂĄtogatĂłkat, hogy ne menjenek tĂșl közel a tengerhez, mert, ha jön egy nagyobb hullĂĄm, az magĂĄval sodorhatja. KĂ©pzelhetitek, ezek utĂĄn mennyire mertem közel menni a vĂ­zhez.😃 A legtöbb embert egyĂ©bkĂ©nt nem zavarta, nagyon sokan ĂĄlltak a tenger szĂ©lĂ©nĂ©l. 
AmĂ­g ÖrkĂ©ny Ă©s Szonja a hullĂĄmok elƑl menekĂŒltek, Fruzsi videĂłzta, MĂĄtĂ© pedig lassĂ­tott felvĂ©telt csinĂĄlt, Ă©s szikĂĄn mĂĄszott, addig Ă©n zacskĂłba szedegettem a fekete homokot, hogy legyen emlĂ©kem, Ă©s otthon felhasznĂĄlhassam valami DIY dologhoz. 

HĂĄrom szikla, a hagyomĂĄny szerint gonosz trollok,
akik kƑvĂ© vĂĄltoztak.
homokot gyƱjtök




hullĂĄm elƑl menekĂŒlƑs




Örki várja a hullámot.



tåbla, ami a veszélyre figyelmeztet



Napunk megkoronĂĄzĂĄsakĂ©nt egy a hegyolalba Ă©pĂ­tett medencĂ©hez autĂłztunk el, ami  Izland legrĂ©gebbi melegvizes medenĂ©cĂ©je 1923-bĂłl. A medencĂ©t a völgybe Ă©pĂ­tettĂ©k, Ă©s a parkolĂĄs utĂĄn mĂ©g bƑ 10 percet kellett sĂ©tĂĄlni, de ahogy ott sĂ©tĂĄltunk, olyan lĂĄtvĂĄny tĂĄrult a szemĂŒnk elĂ©,  hogy azt se bĂĄntam volna, ha 3× ennyi ideig kell menjĂŒnk. A medence nem nagy, viszont nem is ismerik sokan, Ă­gy nem volt tumultus. Sajnos az öltözƑ se nem fƱtött, se nem tiszta nem volt, Ășgyhogy miutĂĄn pancsoltunk egy ĂłrĂĄt, Ă©s kijöttĂŒnk, reszkettĂŒnk a hidegtƑl. EgyĂ©bkĂ©nt a tĂ©rkĂ©p nem is talĂĄlt utat ide, Ășgyhogy Ăștvonaltervbe hiĂĄba prĂłbĂĄltuk beĂ­rni. KĂŒlön honlapokon kellett utĂĄnanĂ©zni, hogy pontosan hogy kell odajutni, merre kell lefordulni stb. 
a medence




itt sétåltunk be
csipet csapat






Ezzel a nappal be is fejeztĂŒk az autĂłs tĂșrĂĄinkat Izlandon, a szombat mĂĄr a fƑvĂĄrosrĂłl, ReykjavikrĂłl szĂłlt.

Nincsenek megjegyzések:

MegjegyzĂ©s kĂŒldĂ©se